SAS Braathens i catering-avtale med LSG Sky Chefs

February 8, 2005 12:07

SAS Braathens har inngått en intensjonsavtale med LSG Sky Chefs om levering av all catering til selskapets flygninger fra Oslo og Bergen. Ifølge intensjonsavtalen vil berørte ansatte i SAS Braathens’ cateringsvirksomhet bli virksomhetsoverdratt til LSG Sky Chefs når den endelige avtalen foreligger.

SAS Braathens’ nåværende avtale med LSG Sky Chefs dekker tidligere SAS-produksjon i Norge, og utløper 31. juli i år. Flyselskapet har også en avtale med Gate Gourmet, som dekker tidligere Braathens-produksjon i Norge. Den løper frem til utgangen av juni 2006. Den nye avtalen med LSG vil bli implementert etter hvert som de eksisterende avtalene utløper.

— Avtalen med LSG er 3-årig, og kan forlenges i ytterligere to år. Kontrakten er på ca. 100 millioner kroner pr. år. Partene er prinsipielt enige om at LSG skal overta alle berørte ansatte i SAS Braathens’ cateringavdeling på Gardermoen, og at Arbeidsmiljølovens bestemmelser om virksomhetsoverdragelse skal gjelde, sier kommersiell direktør Johnny Skoglund i SAS Braathens.

Ca. 50 personer er fast ansatt i SAS Braathens Catering på Gardermoen. De vil bli virksomhetsoverdratt til LSG med samme ansiennitet, lønns- og arbeidsbetingelser som de har i SAS Braathens.

LSG skal nå foreta en inngående gjennomgang og analyse av SAS Braathens Catering. Prosessen forventes å være avsluttet om kort tid. Deretter vil partene beslutte hvorvidt man skal inngå en endelig avtale.

SAS Braathens’ cateringsvirksomhet i Stavanger, Trondheim og Tromsø berøres ikke av avtalen.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Knut Løvstuhagen, senior informasjonsrådgiver, SAS Braathens, tlf 67 59 71 76