823.000 passasjerer reiste med SAS Braathens i oktober

November 8, 2004 11:10

823.000 passasjerer reiste med SAS Braathens i oktober

SAS Braathens transporterte om lag 823. 000 passasjerer på sitt totale rutenett i oktober. Det er en økning på 3,5 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. For hele perioden januar – oktober har selskapet hatt en vekst på 3,1 prosent i antall passasjerer, til i alt 7,2 millioner passasjerer.

På norsk innenriks noterte SAS Braathens 623.700 passasjerer i oktober, en økning på 1,6 prosent i forhold til oktober i fjor. På rutene mellom de skandinaviske landene økte antall passasjerer med 1,9 prosent til om lag 53.000 passasjerer. Størst var veksten på de europeiske rutene, hvor antall passasjerer var 146. 800 i oktober. Det var 13,4 prosent flere enn i samme måned i fjor.

Uttrykt i betalte passasjerkilometer (RPK) var veksten i rutetrafikken på SAS Braathens’ samlede rutenett 9 prosent i oktober, mens kapasiteten (ASK) økte med 1,7 prosent. Kabinfaktoren i oktober var 4,1 prosentenheter høyere enn i oktober i fjor, og utgjorde 61,9 prosent på hele rutenettet. På norsk innenriks lå kabinfaktoren i oktober på 59,3 prosent, en økning på 4,2 prosentenheter, mens den på Europa-rutene var på 66,1 prosent – opp 2,8 prosentenheter.

— SAS Braathens har fått en god mottagelse i markedet, noe som også bekreftes av at vi måned for måned siden lanseringen i mai har hatt vekst i trafikken. Våre faste, lave priser og et produkt som gir kundene valgfrihet har bidratt til dette, sier administrerende direktør Petter Jansen i en kommentar til trafikktallene for oktober.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Siv Meisingseth, informasjonssjef SAS Braathens, tlf. 95 71 61 45

————————————————————
Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no
Nedenstående filer kan lastes ned: