SAS Braathens starter rute Sandefjord - Nice

November 25, 2004 12:07

SAS Braathens utvider sin virksomhet ved Sandefjord Lufthavn Torp med åpningen av en rute til Nice 18. februar neste år. Ruten vil bli fløyet mandag og fredag med flytypen Boeing 737.

I forbindelse med lanseringen av SAS Braathens i mai i år ble ruten Sandefjord – Alicante opprettet. – Denne ukentlige ruten er blitt en suksess for oss, sier administrerende direktør Petter Jansen i SAS Braathens. – Antall passasjerer ligger 2,3 % over prognosen, og vi opplever en gjennomsnittlig kabinfaktor på 74 %. Da vi åpnet Alicante-ruten sa vi at det kunne bli aktuelt å starte flygninger fra Sandefjord til Nice i første kvartal 2005. Nå åpner vi altså ruten i vinterferien neste år.

Prisnivået for en énveisbillett på ruten Sandefjord – Nice kommer til å ligge på mellom 698 og 2915 kroner. Det er forventet at 20 000 passasjerer vil reise med ruten hvert år.

SAS Braathens ble etablert som en kommersiell enhet 12. mai i år, og som en juridisk enhet 20. september. I løpet av denne perioden har selskapet innført faste lave priser på innlandet, flere nye utenlandsruter og et nytt Europakonsept. Antall passasjerer har økt med om lag 250 000 siden starten i mai.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Siv Meisingseth, informasjonssjef SAS Braathens, tlf. 95716145

KOMMUNIKASJONSAVDELINGEN SAS BRAATHENS