SAS EuroBonus har rundet 3 millioner medlemmer

November 15, 2004 12:07

Siden SAS EuroBonus’ start i 1992 har medlemstallet steget jevnt og denne uken ble en danske fra København innmeldt som medlem nummer 3 million.

– Vårt skandinaviske hjemmemarked utgjør naturligvis de fleste medlemmene, hvor av norske medlemmer er 950 000 personer, sier Tore Mjaavatn, Manager Relationship marketing & EuroBonus i SAS Braathens. Fordelingen av medlemmer i de øvrige nordiske landene er: Danmark 500 000, Sverige 700 000 og Finland 158 000. Det er i dag EuroBonus-medlemmer i over 200 land.

Hver måned stiger antallet EuroBonus-medlemmer med ca. 20 000 verden over.

– Men å ha mange medlemmer er ikke det avgjørende suksesskriteriet. Det vesentlige er at vi kontinuerlig er i stand til å utvikle SAS EuroBonus, slik at det er relevant og interessant for kunden, både i forhold til opptjening og bruk av sine poeng. Som 7-dobbelt Freddie Award vinner av “Best international flybonus program” kan vi konstatere at vi gjør det bra, sier Tore Mjaavatn.

Star Alliance og samarbeidet med en lang rekke partnere er med på å gjøre SAS EuroBonus attraktivt for mange. For kun få uker siden gjennomgikk programmet en lang rekke endringer slik at det nå blant annet har blitt lettere å opptjene og bruke poeng. F.eks. kan medlemmer nå bestille bonusreiser helt fram til avreisetidspunktet.

SAS Braathens kommunikasjonsavdeling