Blue1 kasvaa voimakkaasti: uusia koneita ja kohteita

December 12, 2005 09:36

Blue1, Suomen nopeimmin kasvava lentoyhtiö, jatkaa laajenemistaan kesäaikataulujen voimaan astuessa maaliskuussa 2006. Yhtiö käyttöönottaa uusia koneita, ja kohteiden lukumäärä kasvaa 14 kohteesta 25 kohteeseen. Blue1 panostaa voimakkaasti Euroopan liikenteeseen aloittamalla päivittäiset yhteydet muun muassa Lontooseen, Zürichiin ja Varsovaan sekä Etelä-Euroopan turistikaupunkeihin kuten Ateenaan, Roomaan, Nizzaan ja Barcelonaaan.

Tuotannonlisäys 70 % – kolme Boeing MD-90-lentokonetta

Yhtiön kokonaistuotanto, ASK (available seat kilometer), lisääntyy jopa 70 %. Kolme uutta 166-paikkaista MD-90-lentokonetta käyttöönotetaan ensi vuoden aikana. Tämänhetkisen laivaston muodostavat yhdeksän Avro RJ –suihkukonetta sekä viisi Saab 2000 –potkuriturbiinikonetta.

11 uutta kohdetta

Blue1 suuntaa voimakkaasti Euroopan markkinoille ja aloittaa maaliskuussa 2006 säännölliset lennot Helsingistä seuraaviin Euroopan kaupunkeihin:

Ateena, Barcelona, Dublin, Düsseldorf, Lontoo, Madrid, Nizza, Pariisi, Rooma, Varsova ja Zürich.

Vastaus markkinoiden tarpeisiin

“Yrityksen voimakas laajeneminen on vastaus markkinoiden tarpeisiin”, toteaa Blue1:n toimitusjohtaja Stefan Wentjärvi. “Blue1 on suurin liikennöijä Suomen ja Skandinavian välillä ja yhtiö on myös saavuttanut vahvan aseman kotimaan liikenteessä ja nyt on aika ottaa seuraava kasvuaskel kohti Eurooppaa. Yritysmatkustajille voimme nyt laajentumisen myötä tarjota entistä paremmat yhteydet sellaisiin kohteisiin kuten Lontoo ja Zürich unohtamatta vapaa-ajan matkustajia, joille puolestaan tarjoamme hyvät ja edulliset yhteydet Etelä-Eurooppaan”, kiteyttää Wentjärvi.

Blue1 Corporate Communications

Lisätietoja: viestintäjohtaja Tom Christides, +358 40 752 3131