SAS går offensivt efter de europæiske kunder med nye fleksible billetregler

August 18, 2005 12:27

SAS har, som det første europæiske netværksselskab, kastet en lang række besværlige og uigennemskuelige billetregler over bord og givet kunderne større valgfrihed og fleksibilitet. Fra den 1. september går SAS Scandinavian Airlines Danmark kraftfuldt ind i konkurrencen på flyrejser i Europa og indfører nye og enkle billetregler, der betyder, at alle rejser inden for Europa sælges som One Way.

SAS sætter nu dagsordenen i det konkurrenceprægede europæiske luftrum og indfører enkeltbilletter på alle klasser. De nye og enkle regler giver kunderne større valgfrihed og fleksibilitet, færre restriktioner og en åben og enkel prisstruktur.

I praksis betyder det, at de regler, der før betød, at man skulle flyve ud og hjem på samme klasse, nu er væk. Man kan f.eks. flyve ud på Economy og hjem på Economy Flex, ud på Economy og hjem på Business. SAS-kunder vil heller ikke længere blive mødt med krav om antal dage mellem ud- og hjemrejse eller krav om overnatning over lørdage og så videre.

SAS har lyttet til kundernes ønsker og er overbevist om, at de vil tage godt imod den nye kommercielle satsning, der ses som et markant skridt mod målet om at blive det foretrukne flyselskab for alle, der skal rejse til, fra eller via København.

“Indførelsen af One Way-princippet betyder ikke i sig selv lavere priser, men kunderne vil kunne kombinere sig frem til en billigere totalpris. Vi ønsker en øget markedsandel, og med One Way i Europa får passagererne en enestående mulighed for at rejse på de mest fordelagtige vilkår og uden restriktioner”, siger SAS Danmarks adm. direktør Susanne Larsen.

De tre klasser Business, Economy Flex og Economy/snowflake bevares alle som hidtil, og det samme gælder i EuroBonus-ordningen. Det vil også fremover være muligt at optjene point alt efter destinationen og billettypen. Tilbuddet om One Way-billetter gælder i hele Europa, men indføres først på det tyske marked fra 1. januar 2006.

I forlængelse af de nye og stærkt forenklede billetregler introducerer SAS et helt nyt og enkelt booking-system på hjemmesiden www.sas.dk. Bookingsystemet er nyt og gennemprøvet. Det er samme løsning, som med stor succes har været anvendt til booking af enkeltbilletter i Norge og i Sverige på svenske indenrigsruter.

Med det nye enkle regelsæt for billetterne følger også nye enkle vilkår for distributionen af billetterne. Nu sælges alle billetter i alle kanaler. Det betyder, at alle billettyper kan købes i alle kanaler og ikke som tidligere, hvor f.eks. snowflake kun kunne købes på nettet.

For yderligere oplysninger kontakt adm. direktør Susanne Larsen på telefon
23 22 30 44 eller kommunikationsdirektør Anne Bove-Nielsen på 23 22 46 75.

SAS Scandinavian Airlines Danmark A/S
Kommunikationsafdelingen