SAS indgår hovedsponsoraftale for dansk golfturnering

April 21, 2005 16:12

SAS koncernen har indgået hovedsponsoraftale med kvindegolfturneringen Nykredit Masters. Der er tale om en tre-årlig aftale med turneringen, som er en del af de 20 turneringer, der indgår i Ladies European Tour. Turneringen spilles 1. – 4. september 2005 i Kokkedal Golfklub i Nordsjælland. Turneringen bliver ikke blot den største golfturnering på dansk grund, men også en af de største sportsbegivenheder i Danmark.

– Der er tale om kommerciel aftale. SAS koncernen bliver eksponeret før og under turneringen, mens vi til gengæld yder en ekstra service for de af de 126 professionelle kvinder, som rejser med Scandinavian Airlines til turneringen, udtaler Jørgen Lindegaard, koncernchef i SAS.

Aftalen er samtidig en naturlig forlængelse af SAS’ engagement i golfverdenen generelt med sponsoratet af Iben Tinning i Danmark som det centrale omdrejningspunkt. Hertil kommer den globale golfturnering, SAS EuroBonus Golf Tour, og den netop indgåede aftale med turneringen i Sverige, Scandinavian TPC.

– Golf er en naturlig del af vores sponsorstrategi, og aftalen vil være med til at sætte øget fokus på kvindegolf i Danmark. Herudover ved vi, at mange af vores kunder interesserer sig for golf, og ved dette sponsorat får vi ekstra mulighed for at pleje kunderelationer. Bl.a. kan vi invitere EuroBonus Guld-kunder samt en ledsager gratis til turneringen. De øvrige 500.000 EuroBonus-medlemmer vil kunne købe indgangsbilletter for deres EuroBonus-point, siger Jens Wittrup Willumsen viceadministrerende direktør i Scandinavian Airlines Danmark.

Han forventer, at turneringen i løbet af de kommende tre år vil medvirke til at give dansk kvindegolf en stærkere profil i de øvrige turneringer på Ladies European Tour på linje med den position, de danske mandlige golfspillere allerede har.

For SAS koncernen er aftalen dog først og fremmest af kommerciel karakter. Scandinavian Airlines Danmark har 84 daglige afgange mellem de skandinaviske hovedstæder, beflyver over 75 destinationer i Europa og kan som det eneste flyselskab tilbyde spillerne den nødvendige fleksibilitet for at opnå optimale forberedelser til Nykredit Masters. Herudover tilbydes attraktive priser til de danskere og udlændinge, som ønsker at transportere sig med fly for at se turneringen.

– Golf er en del af vores sponsorstrategi, og med hovedsponsoratet af Nykredit Masters kan vi kombinere en sponsoraftale med kommercielle muligheder. Det er unikt, udtaler Jens Wittrup Willumsen.

For yderligere information
Kontakt venligst viceadministrerende direktør Jens Wittrup Willumsen, telefon 23 22 70 30 eller direktør for Market, Product & Leisure Sales, Jens Aaløse, telefon 23 22 36 35.

SAS Scandinavian Airlines Danmark A/S
Informationsafdelingen