Mats Jansson ny adm. direktør og koncernchef i SAS

October 16, 2006 12:06

Bestyrelsen i SAS AB har i dag udnævnt Mats Jansson til ny adm. direktør og koncernchef i SAS. Han er 54 år og har senest været adm. direktør og koncernchef for Axel Johnson AB, som har en omsætning på ca. 43 milliarder kroner og 14.000 ansatte i 25 lande (koncernen 2005). Johnson-koncernen arbejder med alt fra distribution af dagligvarer til industriprodukter.

– Mats Jansson er en respekteret leder, som i tolv år har været adm. direktør og koncernchef for en række store virksomheder med nordiske og internationale interesser, bl.a. Catena/Bilia, Fazer og Axfood, siger Egil Myklebust, bestyrelsesformand i SAS’ bestyrelse.

– Mats Jansson er en dokumenteret dygtig leder med erfaring fra både konsument- og business-to-business-sektoren. Han er vant til at arbejde indenfor brancher, som er præget af store forandringer. Han er en energisk, motiveret og åben person med høj integritet. Vi i bestyrelsen er enige om, at han er den rette chef til fortsat at udvikle SAS, siger Egil Myklebust.

– SAS har et positivt ladet varemærke, et stort kundeunderlag og kompetente medarbejdere. Både flybranchen og SAS har fortsatte omstillingsbehov. I den stadig hårdere konkurrence har SAS-koncernen med sine flyselskaber store udviklingsmuligheder, siger Mats Jansson.

Mats Jansson tiltræder sit nye job i SAS 1. januar 2007.

Pressemøde holdes i dag kl. 15.30 på SAS hovedkontor, Frösundaviks Allé 1, Stockholm.

Nærmere oplysninger:
Informationsdirektør Hans Ollongren +46 70997 1950
Informationsdirektør Anne Bove-Nielsen 3232 4675

Billede af Mats Jansson og Egil Myklebust:

Billeder af Mats Jansson:

SAS Scandinavian Airlines Danmark A/S
Kommunikationsafdelingen