Petter Jansen slutter som administrerende direktør i SAS Braathens

June 11, 2006 17:29

Petter Jansen, administrerende direktør i SAS Braathens, fratrer sin stilling. Årsaken er at han og selskapets styre har ulike oppfatninger i sentrale spørsmål om hvordan den fremtidige strategien skal utformes for det norske selskapet innen Scandinavian Airlines Businesses.Parallelt med en krevende omstillings- og fusjonsprosess har SAS Braathens levert gode resultater. – Petter Jansen har gjort en god innsats i SAS Braathens, sier selskapets styreleder John S. Dueholm. – Det har imidlertid vist seg at hans og styrets oppfatning skiller seg når det gjelder selskapets strategiske utvikling. Vi er derfor enige om å gå hver vår vei.

– Når fusjonen mellom SAS og Braathens nå er ferdig og det skal legges en ny strategi for de kommende årene, er dette et naturlig tidspunkt å skilles på når vi ikke er enige, sier Petter Jansen. – Derfor følger jeg nå spillereglene i næringslivet og forlater min stilling.

Petter Jansen fratrer sin stilling den 12. juni i år. Som konstituert administrerende direktør tiltrer viseadministrerende direktør Johnny Skoglund.

For further information, please contact
Hans Ollongren, Senior Vice President, SAS Group, +46 8 797 1950
Simen Revold , Director, SAS Group, +47 9571 6310