SAS Braathens åpner ruter på løpende bånd

March 24, 2006 12:00

SAS Braathens åpner nye, regulære utenlandsruter fra Oslo på løpende bånd den siste uken i mars. I alt fem destinasjoner, fra Reykjavik i nord til Chania i sør, får førstegangsbesøk av selskapets rutefly.

Søndag 26. mars går startskuddet for SAS Braathens’ nye rute fra Oslo til Chania på Kreta. SK 4633 forlater Gardermoen klokken 1325 og ankommer den greske ferieøya fire timer senere. Etter et kort bakkeopphold går flyet tilbake til Oslo som SK 4634 klokken 1915, og lander på Gardermoen 2215.

Oslo – Chania vil bli fløyet to ganger i uken, tirsdag og søndag. Enveisbilletten koster fra 795 kroner og oppover.

SAS Braathens åpner nok en rute førstkommende søndag, og det er Oslo – Wien. Flyet, SK 4785, går klokken 1730 og lander i Wien klokken 1945. Fra Wien går flyet tilbake til Oslo som SK 4786 klokken 2035. Denne ruten vil bli trafikkert tre ganger i uken, henholdsvis tirsdag, torsdag og søndag. Enveisprisene starter på 660 kroner.

Mandag 27. mars klokken 1615 har turen kommet til ruten Oslo – Reykjavik. SK 4787 vil lande på Keflavik klokken 1700 lokal tid. Returflygingen SK 4788 forlater Island klokken 1750, og ankomsttid Gardermoen er klokken 2235. SAS Braathens tilbyr tre ukentlige nonstop-forbindelser til sagaøya, på mandag, onsdag og fredag. Laveste enveispris er 660 kroner.

Onsdag 29. mars åpner SAS Braathens ytterligere to utenlandsruter fra Oslo. Det gjelder Athen og Napoli, og sistnevnte blir selskapets tredje destinasjon i Italia etter Roma og Milano.

Athen-flygingen SK 4637 går fra Gardermoen klokken 0705 og lander i den greske hovedstaden klokken 1155. Der “vender” flyet i løpet av én time og setter kurs mot Oslo igjen som SK 4638. Ankomst Oslo er klokken 1545. Ruten Oslo – Athen vil bli fløyet onsdag og lørdag. På lørdager går flyet fra Oslo klokken 1550. Prisene starter på 720 kroner én vei.

Napoli sør for Roma ligger bare vel tre timer fra Oslo med SAS Braathens’ SK 4635. Flyet går fra Gardermoen klokken 0720, og lander i Napoli klokken 1040. Returflygingen SK 4636 er satt til klokken 1140 med ankomst OSL 1500. Også denne ruten vil bli fløyet onsdag og lørdag, og laveste enveispris er 660 kroner.For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Siv Meisingseth, informasjonssjef SAS Braathens, telefon 95 71 61 45