SAS Danmark udvider med ny destination og flere afgange

December 22, 2006 12:37

Scandinavian Airlines Danmark udvider trafikprogrammet med en rute til Pristina i Kosovo og med flere afgange til Bruxelles, Aberdeen og Geneve.Når sommerprogrammet træder i kraft den 25. marts 2007 vil Pristina, som er hovedstad i provinsen Kosovo i Serbien, være ny SAS destination.

Scandinavian Airlines Danmark indsætter en MD87 med plads til 125 passagerer på ruten København-Pristina, og der flyves en returflyvning hver lørdag. Flyvetiden vil være to timer og 40 minutter.

“Vi ved, at mange herboende fra området efterspørger en direkte flyvning til Pristina. Også hos det danske forsvar og de danske virksomheder, der er tilstede i området, er destinationen efterspurgt,” siger adm. direktør i Scandinavian Airlines Danmark, Susanne Larsen.

På tre eksisterende ruter øges frekvensen, og det sker også fra 25. marts.

København-Bruxelles øger fra 5 til 6 daglige frekvenser i hver retning. Efterspørgslen på Bruxelles har været stødt stigende, og derfor indsættes en ny afgang fra København 12.40 og fra Bruxelles til København 14.50.

På København-Geneve øges der fra 2 til 3 daglige flyvninger i hver retning ved, at der fra København til Geneve indsættes en aftenafgang og fra Geneve til København en ny morgenafgang.

På København-Aberdeen øges der fra 1 til 2 daglige frekvenser i hver retning. Den nuværende eftermiddagstur fra København suppleres med en morgenafgang fra København kl. 08.15, og fra Aberdeen til København kommer der en morgenafgang 09.30. Samtidig etablerer SAS’ handlingselskab SGS sig i Aberdeen.

“Både Bruxelles, Geneve og Aberdeen er destinationer, hvor efterspørgslen har været støt stigende, og vi ser frem til, at vi kan tilbyde vore kunder endnu bedre forbindelser til de tre byer,” siger Susanne Larsen.