500.000 billigbilletter igjen

April 23, 2007 10:20

Mange er tidlig ute for å sikre seg de billigste flybillettene til sommerferien. Likevel er det fortsatt over en halv million billige sommerbilletter igjen.De rimeligste billettene til sommerferien går fort unna, men det er fortsatt over en halv million billigbilletter igjen hos SAS Braathens i juni, juli og august. Av disse er rundt 380.000 på innlandet, mens 140.000 billetter er til feriedestinasjoner i Europa.

Høy sommertrafikk
– På de travleste avgangene kan det være vanskelig å finne de aller laveste prisene. Men vi legger ut flere millioner billigbilletter hvert år, så det er gode muligheter for å få seg en rimelig ferie til sommeren om man er litt fleksibel, sier Thomas Midteide, informasjonssjef i SAS Braathens.

Det er store avstander i Norge, og mange er avhengige av å fly for å besøke venner og familie i sommerferien. Dermed blir juni den absolutt travleste flymåneden i året. SAS Braathens regner med å fly en million passasjerer bare i denne varme sommermåneden. Det er rundt 60 prosent flere passasjerer enn i januar, som er den roligste måneden for flyselskapene.

Sjekk hva du får
– Det kan være lurt å regne over hva man får for billettprisen når man flyr billig. Hos oss får alle gratis frokost, kaffe og te når de reiser innenlands, uansett hvor billig billetten er, sier Midteide. I tillegg er det gratis å sjekke inn bagasje og å velge hvilket sete du vil sitte på i flyet.

I sommer kan man fly til 18 destinasjoner i Norge, fra Kristiansand i sør til Lakselv og Kirkenes i nord. Prisene på selskapets rimeligste billetter er 430 kroner en vei i Sør-Norge, og 597 kroner en vei til Nord-Norge.

——————
Kontaktinformasjon:
Informasjonssjef Thomas Midteide
Mail: tmd@sasbraathens.no
SAS Braathens er et heleid datterselskap i SAS konsernet og ble etablert våren 2004 med basis i Scandinavian Airlines i Norge og Braathens. SAS Braathens driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Selskapet er det største flyselskapet i Norge og har 440 avganger i døgnet. Årlig frakter SAS Braathens om lag 10 millioner passasjerer.