Enklare att resa för poäng med SAS nya platsprognos

August 16, 2007 14:35

Lagom till att SAS bonusprogram EuroBonus firar 15-års jubileum, lanseras nu en ny söktjänst som gör det snabbare och enklare att planera bonusresor. Med SAS nya platsprognos kan medlemmar se var det finns lediga bonusplatser med SAS, Blue 1 och Widerøe. Söktjänsten riktar sig till 2,6 miljoner EuroBonus-medlemmar.SAS medlemsprogram EuroBonus har 2,6 miljoner medlemmar. Nu blir det lättare för dem att utnyttja sina ihopsamlade poäng genom att enklare finna bonusresor världen över. Med den nya tjänsten “Platsprognos” på sas.se kan resenärer söka bonusresor på över 114 destinationer, närmare 1000 avgångar per dag, att resa på för sina EuroBonuspoäng

– SAS EuroBonus är Sveriges starkaste lojalitetsprogram när det gäller resor och fler och fler upptäcker fördelarna. Många anmäler sig i samband med terminstart då en ny arbetsperiod med resor tar fart. För att möta efterfrågan och förenkla bokningen för våra medlemmar denna höst lanserar vi “Platsprognosen” på sas.se. Den ger våra medlemmar uppdaterad information om lediga platser direkt ur våra bokningssystem, säger Magdalena Rohdin-Hurtig, produktchef EuroBonus SAS Sverige.

EuroBonus firar 15 år i år. Det innebär bland annat en rad extraerbjudanden. Allt från rabatter, tävlingar, poängkampanjer till fler extrapoäng för de som reser ofta. Mer info finns på www.sas.se.

Varje år tillkommer ca 170 000 nya medlemmar från hela världen. Som medlem samlar man poäng när man flyger. Kombinerat med ett vanligt kreditkort* kan EuroBonus-poäng även ges vid köp i vanliga butiker. Poängen kan användas till att resa, uppgradera sin biljett eller boka hotell och hyrbilar runt om i världen i samband med resa. Som medlem får man även skräddarsydda erbjudanden.

– En övervägande del av de som reser frekvent är medlemmar i EuroBonus. De är mycket viktiga för oss och vi kommer att fortsätta satsa mycket på denna grupp, säger Magdalena Rohdin-Hurtig.

* MasterCard eller Diners
För ytterligare information var god kontakta:
Magdalena Rohdin-Hurtig, produktchef EuroBonus SAS Sverige +46 709973615
Scandinavian Airlines Sverige pressjour. Tel: +46-8-7973330

Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige
Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 42
Medarbetare: 2500
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 53, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.