Informasjon vedrørende Q400

September 12, 2007 07:23

I forbindelse med nødlandingen i Vilnius i natt holder SAS Danmark pressekonferanse i København i dag. Selv om SAS Norge ikke opererer Q400 vil saken få trafikale konsekvenser for trafikk ut fra Norge.SAS Danmark holder i dag pressekonferanse i forbindelse med nattens nødlanding i Vilnius.

Pressekonferansen starter klokken 09.00. Denne holdes på Hilton Hotel Copenhagen Airport, Ellehammersvej 20 om dere har korrespondenter som vil følge saken. Dansk TV2 kommer sannsynligvis til å sende pressekonferansen.

Selv om SAS Norge ikke opererer Dash8 Q400, og dette dermed ikke får konsekvenser for vår trafikk, berører kanselleringene likevel Norge. SAS Danmark bruker denne flytypen for å avvikle trafikken mellom København og Stavanger, Bergen og Kristiansand. SAS Sverige benytter denne typen for å fly mellom Trondheim og Stockholm. Denne trafikken vil bli påvirket av at alle Q400-fly nå settes på bakken.

Mvh.
Thomas ——————