Jul och nyår i backen – res till skidorterna med SAS

December 13, 2007 13:00

Att flyga till familj och vänner i Sverige eller kanske till en av de stora Europeiska städerna är ganska vanligt under jul- och nyårshelgerna. Det är något som också återspeglar sig i tillgången till flygbiljetter under dagarna innan jul.

Men för dig som helst firar både jul- och nyårshelgen i skidbacken finns det dock fortfarande biljetter till intressanta resmål kvar. Via många av SAS destinationer i Europa når du på kort tid många intressanta vintersportorter.– Vi har fortfarande gott om platser kvar till destinationer som Milano, Nice, Zürich och Genève och därmed möjligheten att hitta bra priser, säger Tobias Jönsson, ansvarig för Europatrafiken på SAS Sverige.

Skidorterna Champoluc, Corina, Livigno och Sestriere når man på cirka 1 timme med bil eller tåg från Milano.

Åker man istället via Genève eller Nice landar man i närheten av Avoriaz, Chamonix, Courmayeur, Tignes, Val d´Isere eller Val Thorens.

Via Zürich ligger Davos, Engelberg, St Moritz och Wengen inom räckhåll och via München är det enkelt att nå barkarna i Kitzbühel p�� ca en timme.

Fler avgångar på München och Genève
På grund av ökad efterfrågan kommer SAS Sverige dessutom att utöka frekvenserna på München från början på februari. Tillsammans med Lufthansa finns det därmed hela sex avgångar dagligen.

Även Genève kommer att utökas med en eftermiddagsavgång mellan den 31 januari till den 27 mars, vilket ger nio avgångar i veckan.För ytterligare information vänligen kontakta:

Tobias Jönsson, europatrafikansvarig SAS Sverige, + 46 70 997 20 51
Mikael Lindberg, pressekreterare SAS Sverige, +46 70 997 44 54Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige
_____________________________________________________________
Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 42
Medarbetare: 2500
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 52, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.