Premiärtur för SAS direktlinje Göteborg – Barcelona. Split ny SAS-destination till sommaren.

November 1, 2007 12:53

På fredag den 2 november går premiärturen för SAS direktlinje mellan Göteborg och Barcelona och öppnar då för möjligheten att ta åka bort från höstrusket till Kataloniens huvudstad med värme, stort kulturutbud och intressant shopping.– Göteborg är en viktig marknad för oss. Både turismen och affärsresandet till och från Göteborg ökar. Därför är fantastiskt roligt att kunna erbjuda en direktlinje till Barcelona från Göteborg, säger Tobias Jönsson, Europachef SAS Sverige.

Göteborg-Barcelona blir den enda direktlinjen till centrala Barcelona från Göteborg. Linjen kommer också ha goda förbindelser vidare med SAS systerbolag Spanair till bland annat Las Palmas, Madrid och Alicante. Tillsammans med samarbetspartners flyger SAS direkt till 20 destinationer inrikes och inom Europa från Göteborg.

Göteborg – Barcelona kommer att trafikeras fredagar 07.30 och söndagar 14.30 med återresa från Barcelona fredag 11.10 och söndag 18.30. Flygtiden beräknas till 3 timmar.

Split direkt från Göteborg blir ny SAS-destination till sommaren
Split, i Kroatien kommer att bli en ny destination direkt från Göteborg till sommaren 2008. Med början den 7 juni kommer SAS att erbjuda en avgång varje lördag klockan 07.05 med återresa från Split lördagar klockan 10.35 (lokal tid)

– Split är en populär sommar- och semesterdestination som vi med glädje ser fram emot att erbjuda våra kunder i Göteborg. Det är ett led i vår satsning på trafiken till och från Göteborg, säger Tobias Jönsson.För ytterligare information var god kontakta:
Tobias Jönsson, Europachef SAS Sverige, tel: +46 70 997 20 51
Scandinavian Airlines Sverige pressjour. tel: +46-8-797 33 30Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige

_______________________________________________________________________
Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 42
Medarbetare: 2500
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 52, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.