Prisdryss til SAS Braathens

January 11, 2007 09:59

SAS Braathens har mottatt flere priser i januar. Selskapet er kåret til beste reiselivsmarkedsfører og beste innenriks flyselskap.8. januar uken ble SAS Braathens kåret til Norges beste flyselskap innenriks og i tillegg stemt frem som den mest attraktive arbeidsgiveren i reiselivsbransjen. Det er landets reisebyrå-ansatte som har svart på undersøkelsen, og prisene ble delt ut under den årlige Grand Travel Award-tilstelningen. Kåringen arrangeres av bladet Travel News.

Årets Reiselivsmarkedsfører
HSMAI (Hospitality Sales and Marketing Association International) delte 10. januar ut priser for fjorårets beste reiselivsmarkedsføring.

SAS Braathens ble kåret til Årets Reiselivsmarkedsfører 2006 og fikk overlevert det ettertraktede Ferdaskrinet. Om vinneren sier juryen følgende:

“Årets vinner har hevdet seg i mange kategorier. De er nyskapende, viser at de behersker nye mediekanaler på en glitrende måte, de er sterke såvel strategisk, kreativt og ikke minst med de oppnådde resultater, samtidig har de en langsiktighet i sin kommunikasjon og er tro til merkevaren. Tre gull og én hederlig omtale i årets konkurranse taler for seg selv. Denne prestisjetunge prisen gis av juryen til et lokomotiv innen norsk reiseliv. Årets reiselivsmarkedsfører 2006 heter SAS Braathens.”

Mer gull og hederlig omtale
SAS Braathens høstet gull i følgende kategorier: Kampanjer flermedia, Direct Marketing samt Interaktive medier – nettsteder. Hederlig omtale fikk vi i kategorien Annonser enkeltarbeider – print.

Kontaktinformasjon:
Informasjonssjef Thomas Midteide: 95 71 71 04SAS Braathens er et heleid datterselskap i SAS konsernet og ble etablert våren 2004 med basis i Scandinavian Airlines i Norge og Braathens. SAS Braathens driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Selskapet er det største flyselskapet i Norge og har 440 avganger i døgnet. Årlig frakter SAS Braathens om lag 10 millioner passasjerer.