SAS åpner nye ruter til Stockholm

December 20, 2007 10:52

Til sommeren kan folk i Stavanger og Tromsø fly direkte til Stockholm med SAS. SAS vil i sommer ha direkteruter fra Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim og Tromsø til Stockholm. Den svenske hovedstaden er et yndet turistmål for nordmenn i sommerferien, og kan skilte med flotte restauranter, en fantastisk skjærgård og shopping til svenske priser.

Ruten fra Stavanger starter 30. mars, med avganger mandag, onsdag, fredag og søndag. Ruten fra Tromsø blir fløyet direkte i turistsesongen i perioden 23. juni til 22. august, og har avganger på mandager og fredager. Det er SAS Sverige som vil operere disse rutene til Stockholm.

– Vi har sterk tro på flere direkteruter til Norge, både for forretningsreisende og turister. Stavanger er kulturhovedstad i 2008, og Trondheim og Bergen er vakre steder med stor tiltrekningskraft på turister, sier Susanne Dahlberg, kommersiell sjef i SAS Sverige.

I tillegg til å fly nordmenn til Stockholm åpner SAS rutene på grunn av stor etterspørsel fra utenlandske turister. I sommersesongen er det mange som ønsker å se mye av Skandinavia på kort tid. Nå kan disse fly direkte fra Stockholm til de norske fjordene.
For mer informasjon kontakt:
Susanne Dahlberg, kommersiell chef SAS Sverige, +46 70 997 50 74
SAS Sveriges informasjonsavdeling, +46 8 797 33 30