SAS Danmark fordobler antallet af afgange til Moskva

October 17, 2007 12:06

Ved overgangen til sommerprogrammet 2008, søndag den 30. marts, øger SAS Danmark antallet af afgange mellem København og Moskva. Den nye frekvens giver både skandinaviske og europæiske kunder større mulighed for at rejse til Rusland via København.

“Vi har lyttet til vores kunder, og derfor åbner vi en ekstra daglig afgang til Moskva fra sommeren 2008. Det er en naturlig del af SAS’ fokus på Øst- og Nordeuropa, og åbningen giver større valgfrihed for både privat- og forretningsrejsende,” siger adm. direktør i SAS Scandinavian Airlines Danmark, Susanne Larsen.

SAS flyver i dag 1 daglig returflyvning mellem de to byer og kommer således op på 2 daglige afgange alle dage undtagen lørdag, hvor der flyves 1 returflyvning. Den nye afgang bliver en eftermiddagsafgang fra København kl. 14.40, der returnerer fra Moskva kl. 20.10 lokaltid med ankomst 20.45 i København.

“Det er en rigtig god nyhed, at SAS får en ekstra afgang på ruten til Moskva ud af København og dermed styrker Københavns rolle som centralt trafikknudepunkt. Dermed bidrager SAS til at åbne endnu flere døre til det meget vigtige russiske marked,” siger Vicedirektør i Dansk Industri, Thomas Bustrup.