SAS öppnar direktlinje Stockholm-Bangkok

October 29, 2007 08:00

Den 29 oktober öppnar SAS återigen upp direktlinjen Stockholm-Bangkok efter stor efterfrågan bland svenska och norska resenärer.– Vi kommer att flyga Stockholm-Bangkok tre gånger i veckan under vintersäsongen, vilket är fram till slutet av mars, säger Lars Sandahl Sörensen, kommersiell chef för SAS International. Dessutom fortsätter vi flyga fem gånger i veckan till Bangkok från Köpenhamn.

– SAS kan nu erbjuda svenska resenärer större valmöjlighet och mer flexibilitet under högsäsong, och inte bara till Bangkok utan även våra code-share destinationer med vår Star Alliance partner Thai Airways. Dessa inkluderar Sydney, Hong Kong, Singapore, Melbourne, Kuala Lumpur och Auckland.

Linjen Stockholm-Bangkok kommer att trafikeras med en Airbus 340-300, med tre serviceklasser: Business, Economy Extra och Economy. Passagerare i Business kan njuta i SAS Business Sleeper, en bekväm stol som kan fällas i 170º för skön sömn. Passagerare i Economy Extra sitter i ett stort och bekvämt säte med extra benutrymme. Alla passagerare kan välja bland ett stort utbud av underhållning på sin personliga skärm och i Business och Economy Extra finns möjlighet till video/audio-on-demand.

Tidtabellen för Stockholm-Bangkok är följande:

Arlanda – Bangkok
måndagar, torsdagar och lördagar 20.30 – 12.50 (följande dag)

Bangkok – Arlanda
tisdagar, fredagar och söndagar 14.40 – 20.05
För ytterligare information var god kontakta:
Anders Lindström, Head of Media and PR
Phone: +46 (0)709 97 62 97; media@flysas.com

To download SAS International’s new media kit, high-res images and for the latest press releases, please visit www.flysas.com/media.Scandinavian Airlines International

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of 11 Airbus 330/340 which serves 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm.