Snabbare resa med SAS – skriv ut ditt eget boardingkort

September 5, 2007 09:00

SAS lanserar möjligheten för sina resenärer att själva skriva ut sitt boardingkort. Resenärer som checkar in via sas.se kan, hemma eller på kontoret, skriva ut sitt boardingkort vilket möjliggör att de kan gå direkt till säkerhetskontrollen på flygplatsen och därmed få en snabbare resa..– Särskilt intressant tror vi att detta är för våra resenärer som reser med endast handbagage. Inte minst för våra resenärer som reser från någon av våra Europa destinationer, exempelvis Bryssel och Amsterdam, säger Cecilia Galluzzi, Produktansvarig för SAS Sveriges Europalinjer.

Passagerare som reser med bagage kommer också att spara tid på att själva skriva ut sitt boardingkort, men behöver fortfarande hämta ut bagagetaggar i SAS självbetjäningsautomater och därefter lämna bagaget i “Baggage Drop”.

Det utskrivna boardingkortet är personligt och kan innehålla upp till fyra flygsträckor. Incheckning via Internet på sas.se är möjligt från 22 timmar innan avgång. För ytterligare information var god kontakta:
Cecilia Galluzzi, Product Manager Europe, Scandinavian Airlines Sverige, tel: +46-70-997 41 09Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
��rspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 42
Medarbetare: 2500
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 44, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.