Stort intresse för SAS direktflyg till Barcelona

October 24, 2007 10:58

Torsdagen den 25 oktober klockan 07.45 går SAS Sveriges första flygning från Arlanda till Barcelona. Linjen blir den andra av tre som SAS Sverige öppnar till Spanien under hösten 2007. Göteborg – Malaga öppnade redan den 9 oktober och Göteborg – Barcelona öppnar den 2 november.– Vi är glada att kunna erbjuda direktlinjer till Barcelona speciellt nu när intresset för Kataloniens huvudstad är väldigt stort, säger Susanne Dahlberg, kommersiell chef i SAS Sverige.

Intresset för Barcelona är stort och den första flighten går fullbokad. Under kommande veckor är intresset för flygningarna till Barcelona fortsatt högt.

– Vi har märkt ett stort intresse för Barcelona som resedestination. Bokningsingången är hög, men under december har vi fortfarande platser kvar, säger Susanne Dahlberg.

Barcelona är Kataloniens hjärta, en stad rik på kultur, nattliv och spektakulär arkitektur. I Barcelona kan man uppleva det senaste inom arkitektur, mode och design. Utbudet av restauranger och trendiga barer är digert.

Barcelonas mest kända gata La Rambla bjuder dig ett rikt folkliv och många intressanta affärer. Promenadstråket, som sträcker sig från Plaça de Catalunya den dryga kilometern ner till Medelhavet. Här trängs turister med lediga Barcelonabor, artister och souvenirstånd.

Destinationen kommer att trafikeras med en Boeing 737 – 800 och flyga enligt följande tidtabell:

Arlanda – Barcelona
torsdagar 07.45 – 11.15
söndagar 13.50 – 17.20

Barcelona – Arlanda
torsdagar 18.20 – 21.45
söndagar 12.20 – 15.45För ytterligare information var god kontakta:
Mikael Lindberg, pressansvarig, SAS Sverige, +46-70-997 44 54Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige
_______________________________________________________________________
Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 42
Medarbetare: 2500
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 52, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.