Vedr. streik i SAS Sverige

May 25, 2007 10:20

Streiken i SAS Sverige rammer norsk trafikk i svært liten grad, men kan gi problemer for avvikling av trafikk til Stockholm i helgen.All trafikk i SAS Norge, SAS Danmark og SAS International går som normalt. All interkontinental trafikk fra Arlanda går også som normalt.

Streiken medfører at SAS Sveriges fly mellom Oslo og Stockholm i dag er kansellert. SAS Norge opererer derimot sine 9 daglige avganger som vanlig i dag, og vi håper å få de fleste passasjerene med disse flyene til Stockholm.

SAS Sverige jobber for å løse konflikten så raskt som mulig. De tar stilling til avvikling av lørdagens trafikk rundt lunsj i dag. Dersom det blir kanselleringer også i morgen har SAS Sverige 3 fly fra Oslo til Stockholm som står i fare for å bli kansellert. SAS Norge opererer på lørdag 2 fly som vil gå som normalt. SAS Norges flightnumre starter med SK8xx, for eksempel SK850.

Norske passasjerer som har billett på et kansellert fly fra SAS Sverige kan velge om de vil forsøke å booke om til et norsk fly, reise senere i sommer eller få tilbake pengene for billetten uansett billettklasse.

SAS Sverige vil oppdatere sine sider fortløpende med informasjon om trafikkavviklingen: www.sas.se

Mvh.
Thomas Midteide