Best i Europa i sommer

August 6, 2008 08:30

Gjennom hele sommeren har SAS vært det mest punktlige flyselskapet i Europa. Det amerikanske selskapet FlightStats måler ankomsttider på rundt 50 europeiske flyselskaper. Statistikken viser at SAS Norge troner helt på toppen som Europas mest punktlige selskap både i juni og juli.

– Nå har vi gjennomgående vært mest punktlig i Europa gjennom et helt kvartal, og det er gøy å se at knallhard jobbing gir resultater. Dette er en skikkelig klapp på skulderen til alle i SAS-uniform, som har fått millioner av sommerpassasjerer av gårde til rett tid i sommer, sier kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide.

I statistikken er det målt nær 9.000 SAS-flygninger i juli, og punktligheten var på 92,51 prosent. Dette var altså bedre enn noen andre selskaper i Europa i den varmeste sommermåneden.

– Det er positivt at vi klarer å redusere kostnadene våre i en tøff tid for flybransjen, og samtidig levere kvalitet i verdensklasse, sier Midteide.

——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no

Høyoppløselige flybilder finner du her:
http://www.sas.no/no/Om-SAS-Norge/Om_selskapet/Flybilder/SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2007 var 912 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 58 av disse direkte i og fra Norge. 16 av destinasjonene er innenriks.