Billigere til Canada

September 4, 2008 11:49

SAS har senket billettprisene til Montreal, Ottawa og Toronto, hvilket gjør de canadiske byene like billige å nå som Chicago, en av flyselskapets mest populære destinasjoner i USA. – Vi har notert oss en økende interesse for Canada, som er like prisattraktivt som USA for norske turister, men ikke like kjent enda, sier Lars Sandahl Sørensen, administrerende direktør for Scandinavian Airlines International. – Vi håper å kunne bidra til at flere skandinaver oppdager dette fantastiske og spennende landet, spesielt med tanke på at den kanadiske dollaren også er svært lav, sier han.

SAS’ flygninger til USA har vært blant selskapets mest populære utenriksruter gjennom sommeren, og SAS tilbyr 84 avganger i uken mellom USA og Skandinavia. I Canada kan man velge mellom ti destinasjoner gjennom Star Alliance-partnerne United Airlines og Air Canada.

Med de nye prisene begynner billetter til Montreal, Ottawa og Toronto nå fra 5825 kroner, inklusive alle skatter og avgifter.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Anders Lindström, Head of Media & PR, Scandinavian International
Telefon: + 46 (0)709 97 33 94; anders.lindstrom@sas.se

For å laste ned SAS International’s media pakke, høyoppløselige bilder og de siste pressemeldinger, vennligst se www.flysas.com/media

Scandinavian Airlines International
Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. In 2008, SAS International will launch flights to Delhi.
The company is also responsible for the SAS Group’s sales and market activities in EMEA, Asia Pacific and North America.