EuroBonus-poeng blir støtte til Redd Barna

April 23, 2008 09:17

Ved å donere sine EuroBonus-poeng støtter flypassasjerer Redd Barnas prosjekter for å gi barn i den tredje verden skolegang.
Norske EuroBonus-medlemmer kan donere noen av sine poeng til Redd Barnas arbeid. Med 6000 poeng garanteres skolegang for ett barn i Nepal i et helt år.

– Gjennom disse doneringene bidrar våre kunder til å gjøre livet litt bedre for noen av de 43 millioner barna som ikke får skolegang i dag i krigs- og katastroferammede områder av verden, sier Tore Mjaavatn, sjef for EuroBonus i SAS Norge.

SAS har i 10 år vært hovedsponsor for Redd Barna. Akkurat nå er flere ansatte i SAS i Nepal for å se hvilken effekt samarbeidet med Redd Barna har hatt. Tanken er at de etter reisen skal formidle erfaringene til andre ansatte i SAS, og spre budskapet om Redd Barnas arbeid til andre.

SAS-ambassadørenes reise kan følges på bloggen www.sas-savethechildren.com

Muligheten til å kjøpe ett års skolegang får man på hjemmesidene til SAS. 6000 EuroBonus-poeng tilsvarer halvparten av kostnaden for å kjøpe en innenriksreise med EuroBonus-poeng.

——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no
SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2007 var 912 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 58 av disse direkte i og fra Norge. 17 av destinasjonene er innenriks. Om lag 3500 medarbeidere arbeider i selskapet, som har sitt hovedkontor på Fornebu ved Oslo.

SAS Norge åpner 15 nye fritidsdestinasjoner i Europa i år.