Finska staten väljer SAS långlinjer

October 31, 2008 09:10

Den finska staten har valt SAS som främsta valet vid resor till USA. Den finska staten har valt SAS på 49 linjer från Finland under 2009 och 2012.SAS är valet som flygbolag för resor till Chicago, Seattle, Washington DC och New York, samt även Tokyo. Det understryker att SAS strategi att täcka både öst och väst visar sig bäst lämpad för att locka både storföretag och statliga avtal.

Avtalet gäller linjer från Helsingfors, Tammerfors och Åbo. Det är främst från Tammerfors och Åbo där SAS fick flest destinationer i avtal och visar snabbare och enklare byten, samt fler möjligheter via antingen Stockholm eller Köpenhamn.

Alla SAS långlinjer erbjuder tre serviceklasser: Business, Economy Extra och Economy. Alla passagerare har en personlig skärm med ett stort utbud av filmer, musikkanaler och spel. I både Business och Economy Extra erbjuds audio/video-on-demand, vilket innebär att man kan starta, pausa och stoppa underhållningen när man själv vill.

På SAS interkontinentala linjer har man ett av flygindustrins mest bekväma säten i Economy, medan i Economy Extra har passagerare större och bredare säten. I Business finns SAS Business Sleeper som vid ett knapptryck blir en säng. För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Tel: +46 (0)709 97 33 94; e-mail: anders.lindstrom@sas.se

Besök gärna också SAS Internationals media sektion (www.flysas.com/media), där man kan ladda ner media kit, högupplösta bilder och de senaste nyheterna.

Scandinavian Airlines International
Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 12 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. In 2008, SAS International will launch flights to Delhi.