Fler gillar SAS

December 15, 2008 17:30

SAS är det flygbolag där kundernas nöjdhet ökat mest i år. Det visar Svenskt Kvalitetsindex för personresor 2008 som presenterades idag. SAS når därmed sin högsta notering av nöjda kunder sedan mätningarna startade. – Vi har arbetat med vår punktlighet och vårt bemötande. Det har gett resultat, säger Anders Ehrling, vd SAS Sverige.

SAS är nu Europas punktligaste flygbolag. Det visade siffror från Association of European Airlines, AEA, så sent som i förra veckan. Kunderna uppskattar också SAS tekniska lösningar som gör resandet enklare och mer tidseffektivt.

– Det är glädjande att SAS går framåt i en svensk kvalitetsmätning samtidigt som vi är Europas punktligaste flygbolag, säger Anders Ehrling.

SAS går framåt inom samtliga områden som Svenskt kvalitetsindex mätt. Mest ökar kundernas omdöme om SAS image, plus sex procentenheter. Men även produktens kvalitet, service och värde för pengarna uppskattar kunderna mer.
Kundnöjdheten ökar med fyra procentenheter vilket är mer än något annat svenskt bolag inom branschen för persontransporter i luften, på järnväg eller landsväg.För mer information:
Niclas Härenstam, presschef SAS Sverige, 0709 – 97 18 25