Fly vintervädret och upptäck resten av världen

December 22, 2008 15:00

Upptäck det magiska Japan, lockande Kina eller alltid lika spännande USA när vädret är som tristast här hemma i Sverige. Eller varför inte sola och shoppa i Dubai, eller blanda stränder med fascinerande historia och kultur i Indien?
Vare sig du vill öst eller väst så har SAS de bästa priserna. Och med 62 avgångar i veckan till SAS interkontinentala destinationer finns det alltid något spännande att upptäcka världen över.Flyg till Peking för endast 4 700 kronor, eller Dubai för endast 5 440 kronor. Till USA börjar priserna på endast 4 980 kronor. Alla priser är inklusive avgifter.

Från och med idag och fram till 15 januari erbjuder SAS extra prisvänliga biljetter till världens allra mest spännande destinationer, inklusive Bangkok, Delhi, Los Angeles, Orlando och Tokyo. Resperioden är ända fram till 26 mars.

Biljetter bokas enklast på www.sas.se, hos SAS telefonservice (0770 – 727 727) eller hos din resebyrå.

Alla SAS långlinjer erbjuder tre serviceklasser: Business, Economy Extra och Economy. Alla passagerare har en personlig skärm med ett stort utbud av filmer, musikkanaler och spel. I både Business och Economy Extra erbjuds audio/video-on-demand, vilket innebär att man kan starta, pausa och stoppa underhållningen när man själv vill.

På SAS interkontinentala linjer finns ett av flygvärldens mest bekväma säten i Economy, medan i resenärer i Economy Extra har ännu större och bredare säten. I Business finns SAS Business Sleeper som vid ett knapptryck blir till en säng.För mer information:
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Tel: +46 (0)709 97 33 94; e-mail: anders.lindstrom@sas.se

Besök gärna SAS Internationals media sektion (www.flysas.com/media), där man kan ladda ner mediakit, högupplösta bilder och de senaste nyheterna.
Scandinavian Airlines International

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 11 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Delhi, Copenhagen and Stockholm.
SAS International is also responsible for the SAS Group’s sales and market activities in EMEA, Asia Pacific and North America.