Ny platsprognos för EuroBonusresor gav pris till SAS

March 25, 2008 10:00

SAS kundlojalitetsprogram EuroBonus har vunnit pris för införandet av ett verktyg som hjälper kunderna att leta och hitta lediga flygresor för sina EuroBonuspoäng.Med den nya sökfunktionen Platsprognosen, kan medlemmar via www.sas.se söka efter platstillgång på flera destinationer och får där en översikt över hur många platser som är lediga och på vilka avgångar. Det är även möjligt att söka på ett antal destinationer och man får en överblick över antalet bonusplatser på den specifika dagen. Systemet har kraftigt ökat antalet bokningar av bonusbiljetter.

– Vi ser en stor tillströmning i antalet medlemmar och att vi hela tiden kan tillhandahålla våra EuroBonusmedlemmar konkurrenskraftiga erbjudanden och enkla lösningar har en viktig del i det. Exempel på funktionalitet och aktiviteter som vi tillhandahåller är förutom Platsprognosen, extra poäng i samband med köp av resa för nya medlemmar (nästa möjlighet ges mellan 1 april och 31 maj) och möjligheten att boka rabatterade EuroBonusresor den 15: e varje månad, säger Ulf Hermansson-Samell, Marknadschef på SAS Sverige.

– En trend bland resenärer är deras önskemål om möjligheten att själva sätta ihop sin resa och att det görs med Internet som hjälp. Platsprognosen fyller därför en viktig funktion för att tillgodose kundens flexibilitet, säger Ulf Hermansson-Samell

SAS EuroBonus har ca 2,6 miljoner medlemmar och varje år tillkommer ca 170 000 nya medlemmar från hela världen. Som medlem samlar man poäng när man flyger eller via köp med EuroBonus kort kombinerat med kreditkort (Master Card eller Diners). Poängen kan användas till att resa, uppgradera sin biljett eller boka hotell och hyrbil världen över.

Priset till EuroBonus, en silvermedalj vid Global Flights Frequent Flyer Program, delades ut i mitten av mars i samband med den årliga konferensen för Frequent Flyer Program, som i år genomfördes i Istanbul, Turkiet. Läs mer om SAS EuroBonus på www.sas.se/eurobonusFör ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulf Hermansson-Samell, marknadschef SAS Sverige, 070-997 40 40
SAS Sveriges pressjour, 08-797 33 30Informationsavdelningen Scandinavian Airlines Sverige
__________________________________________________________
Korta fakta om Scandinavian Airlines Sverige, dotterbolag inom SAS-koncernen:
Årspassagerare: Cirka 6 miljoner
Flygplan: 35
Medarbetare: 2000
Start/landningar: 300 per dag
Destinationer: 52, från och inom Sverige.
Scandinavian Airlines är idag det flygbolag som säljer flest lågprisbiljetter i Sverige.