Punktlighet i verdensklasse i Haugesund

October 6, 2008 08:50

Fersk statistikk viser at SAS Norge var det mest punktlige flyselskapet i Europa i september. Det er det amerikanske selskapet FlightStats som måler ankomsttider på rundt 50 europeiske flyselskaper.

– Vi vet at kundene våre verdsetter tiden sin høyt, derfor jobber vi knallhardt for at de får en så effektiv reise som mulig. Punktligheten vår fra Haugesund lufthavn var eksepsjonell i september, med nesten 98 prosent av SAS-avgangene på rute. Det er helt i verdensklasse, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS Norge.

I statistikken er det målt 11.289 SAS-flygninger i september, og 92,6 prosent av flygningene landet til oppsatt tid eller før. Dette var altså bedre enn noen andre. Widerøe kom på tredje plass på listen over de beste selskapene i Europa.

– Jeg pendler mellom Trondheim og Oslo selv, og får ofte et klapp på skulderen av passasjerer jeg reiser med hver uke. Både de og familiene deres merker nok godt at de kommer hjem presis hver fredag, sier Johansen.

——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Informasjonssjef Knut Morten Johansen
Mail: knut-morten.johansen@sas.no
www.sas.no/no/Om-SAS-Norge/Presse/SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2007 var 912 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 63 flyplasser i og fra Norge. 16 av disse er innenriks.