SAS åpner til Warszawa

February 19, 2008 07:45

SAS Norge starter å fly til Warszawa. Dette er den tredje polske byen SAS starter flygninger til i sommer, og den 15. nye direkteruten selskapet åpner i år.SAS Norge flyr seks dager i uken til Polens hovedstad Warszawa. Dette er den tredje destinasjonen i Polen SAS åpner denne sommeren. Fra før har flyselskapet annonsert nye ruter til Krakow og Gdansk. Ruten til Warszawa starter i midten av mai, mens Krakow og Gdansk starter i slutten av mars.

Attraktiv morgenavgang
– Vi ønsker å bidra til økt konkurranse til Warszawa, og kan tilby både forretningsreisende og turister en attraktiv avgang om morgenen, sier kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide i SAS Norge.

Morgenavgangen vil gå alle hverdager og på søndag.

Warszawa er Polens største by med nær tre millioner innbyggere. Byen har et yrende storbyliv, med alt man kan ønske seg av shopping, restauranter, hoteller og kulturopplevelser. Warszawas gamleby er skrevet inn på UNESCOS liste over verdens kulturarv.

Valg mellom tre klasser
– Vi ser en klar vekst i forretningstrafikken til Polen og kommer til å ha tre klasser om bord til Warszawa slik at vi kan tilfredstille alle passasjerenes behov for fleksibilitet og komfort, sier Midteide.
Economy-klasse er ideelt for dem som ønsker å fly billigst mulig, men med SAS-service som god benplass, fritt valg av favorittsete, gratis innsjekk av bagasje og EuroBonus-poeng.

FastTrack gir raskere sikkerhetskontroll
Economy Extra og Businessklasse er tilpasset forretningsmarkedet, med enda bedre plass til bena, mer fleksibilitet og gratis servering om bord. Passasjerer i disse klassene kan også benytte SAS Fast Track på Gardermoen for raskere sikkerhetskontroll, og sjekke inn mer bagasje. Businesspassasjerer har i tillegg tilgang til loungen på Gardermoen.

Passasjerer som reiser fra andre byer i Norge kan selvsagt sjekke inn bagasjen helt til Warszawa. Ruten mellom Oslo og Warszawa vil trafikkeres med fly av typen Boeing 737. Laveste pris er 380 kroner alt inkludert, og salget starter på mandag.

——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no
SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2007 var 912 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 58 av disse direkte i og fra Norge. 17 av destinasjonene er innenriks. Om lag 3500 medarbeidere arbeider i selskapet, som har sitt hovedkontor på Fornebu ved Oslo.

SAS Norge åpner 15 nye fritidsdestinasjoner i Europa i år.