SAS flyr til Ibiza

January 10, 2008 08:50

SAS lanserer enda en ny feriedestinasjon, og starter flygninger til middelhavsøya Ibiza i mai. Dette er den 13. nye ferieruten SAS åpner i sommerprogrammet.Øya er kanskje mest kjent som et reisemål for solhungrige ungdommer, men Ibiza har noe å by på for alle. Flotte strender, fantastisk natur og god mat og drikke trekker mange til øya.

Flere til Middelhavet
– Vi har allerede lansert 12 nye reisemål for nordmenn som ønsker gode reiseopplevelser i sommer. Ibiza er enda en SAS-destinasjon til Middelhavet, hvor nordmenn virkelig ønsker å tilbringe solrike dager med familie og venner, sier Thomas Midteide, informasjonssjef i SAS Norge.

Det er mye å oppleve på Ibiza for dem som ikke vil danse hele natten, selv om det er rikelig av muligheter for det også. Ibiza har verdens beste partystrand, og et rikt utvalg av klubber og diskoteker. Men utenfor de travleste områdene er øya sterkt preget av den mauriske kulturen som har dominert i flere hundre år. Her kan man rusle rundt i rolige småbyer, og nyte lokal tapas og Paella.

Flyr hver lørdag
– Vi flyr til Ibiza på lørdager fra 24. mai til slutten av oktober. Da ligger temperaturen mellom 20 og 30 grader, som er behagelig sommertemperatur for nordmenn, sier Midteide.

Salget starter 10. januar, og prisene vil starte på 425 kroner.

SAS Norge starter også opp 12 andre nye feriedestinasjoner til Europa i vår. De nye direkterutene er: Malta, Bilbao, Valencia, Palermo, Cagliari, Lyon, Venezia, Sevilla, Bristol, Krakow, Gdansk, og Tenerife.

Totalt vil SAS ha 41 direkte ruter til Europa fra Gardermoen i sommerprogrammet.

——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Informasjonssjef Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no
SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2006 var 361 millioner kroner. SAS ble kåret til Norges beste innenriks flyselskap og beste Europeiske flyselskap i Grand Travel Awards for 2007.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 58 av disse direkte i og fra Norge. 17 av destinasjonene er innenriks. Om lag 3500 medarbeidere arbeider i selskapet, som har sitt hovedkontor på Fornebu ved Oslo.

SAS Norge lanserer 13 nye fritidsdestinasjoner i Europa i sommerprogrammet 2008.