SAS nye fly på vej til København

December 2, 2008 16:48

Som en tidlig julegave til SAS passagerer lander det første af SAS 12 helt nye CRJ-900 NG jet fly i København. Efter en lang række testflyvninger, er flyet nu på vej mod Danmark, hvor det forventes at lande i Københavns Lufthavn tirsdag aften.

Det 88 sæders regional jet, som har fået navnet “Johan Viking” flyver på sin jomfrutur til Ålborg den 17. december, og i tiden indtil da træner piloter og kabinepersonale i flyet under hjemlige forhold.

“Det er meget glædeligt, at vi nu kan tilbyde vores kunder og vores medarbejdere et nyt og helt moderne fly , der er state of the art. Flyet er stabilt og gennemtestet og kan derfor medvirke til at fastholde den høje punktlighed, som SAS er kendetegnet ved. Samtidig kan CRJ-900 give vores kunder en hurtig og komfortabel rejse,” siger adm. direktør i SAS i Danmark, Susanne Larsen.

Hver måned det kommende år bliver der tilføjet et nyt CRJ 900 NG til SAS Danmarks flyflåde. Flyet er med sine 88 sæder dimensioneret til trafik på et meget stort antal af SAS ruter i Danmark og Europa, og samtidig passer flyets størrelse ideelt til den forretnings- og markedsmæssige situation, som SAS har oplevet i disse år. At CRJ-900 NG er et miljøvenligt jetfly, som kan bringe SAS passagerer hurtigt frem, er endnu en fordel.

“I en tid hvor konkurrencesituationen på flymarkedet er ganske hård, er det meget tilfredsstillende, at vi i SAS nu bliver i stand til at løfte vores kvalitet og tilbud til vores kunder endnu højere. Så vi ser meget frem til at byde vores kunder velkommen i vores nye fly,” siger adm. direktør i SAS i Danmark, Susanne Larsen.

Yderligere oplysninger:

Pressechef i SAS i Danmark, Mikkel Thrane +45 41323237