SAS ökar kapaciteten på linjer drabbade av Sterlings konkurs

October 29, 2008 10:51

SAS hjälper strandade Sterlingresenärer som har bokad biljett inom Skandinavien eller från Europa till Skandinavien i mån av plats. Sterlingresenärer erbjuds att köpa en biljett till priset av skatter och avgifter, under den 29 och 30 oktober. SAS ökar även kapacitet på Stockholm-Göteborg, Stockholm-Malmö och Stockholm-Köpenhamn. – Vi gör det vi kan för att ge de drabbade resenärerna alternativa sätt så de kan ta sig hem igen säger Susanne Dahlberg, försäljnings- och kommersiell chef i SAS i Sverige.

Erbjudandet gäller resenärer som har en bokad biljett hem med Sterling oavsett hemresedatum. Erbjudandet gäller på SAS egna flygningar i ekonomiklass den 29 och 30 oktober 2008 och i mån av plats.

Kapacitetshöjningen gäller de sträckor där SAS redan flyger.

– Vår prioritet är att alltid ta hand om SAS kunder på bästa sätt, men SAS har idag möjlighet att även hjälpa resenärer från andra flygbolag utan att våra kunder ska känna sig åsidosatta, säger Dalhberg.

Drabbade Sterlingresenärer måste personligen ta kontakt med SAS eller SAS handlingbolag på avreseflygplatsen. Det går inte att kontakta SAS via telefon för att ta del av detta erbjudande.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS Sveriges pressjour +46 70 997 33 30