SAS senker prisen på Economy Extra på langruter

February 15, 2008 08:50

Reisende kan nå glede seg over lavere billettpriser på Economy Extra på langflyginger. Med virkning fra 15. februar har SAS senket prisene med opptil 25 prosent på denne klassen på alle interkontinentale ruter. Tidligere denne måneden ble det også gjennomført forbedringer av Economy Extra på de lange rutene.- Economy Extra er beregnet på passasjerer som ønsker bedre service, behageligere seter og en bred vifte av Business Class-tilbud som egen innsjekkingsskranke, Fast Track gjennom sikkerhetskontrollen mange steder, og mulighet til å være blant de første som slippes om bord i flyet før avgang, sier salgs- og markedsdirektør Roberto Maiorana.

– SAS er et av de få flyselskapene i verden som tilbyr en oppgradert økonomiklasse. Economy Extra har blitt populær både hos forretningsreisende som ikke reiser Business Class og blant ferie- og fritidsreisende som ønsker mer komfort på reisen, sier Maiorana.

Etter en oppgradering av Economy Extra på alle langrutene, er denne spesielle SAS-klassen nå bedre enn noensinne. Forbedringene har i hovedsak gått på kvalitet og kvantitet av maten som serveres om bord, samt det visuelle inntrykket av rettene.

Economy Extra-passasjerer på SAS’ interkontinentale flyginger får en forfriskning før avgang, en cocktail med garnityr, en tre retters middag, og te eller kaffe med likør. Også før landing serveres det et måltid. Mellom måltidene tilbys drikkevarer, frukt og kalde snacks. De reisende får dessuten en liten toilettmappe og en flaske vann. Alle setene i Economy Extra er utstyrt med TV-skjerm, og passasjerene har tilgang til audiovisuell underholdning som de styrer selv.

Scandinavian Airlines innførte Economy Extra på alle langruter i 2002. Sammenlignet med økonomiklasse har Economy Extra bredere (47 cm) og behageligere seter med nesten én meter benplass i en adskilt kabin. De reisende kan også ha med seg mer bagasje, både innsjekket reisegods og håndbagasje.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Anders Lindström
Informasjonssjef Scandinavian Airlines International