SAS underskriver intensionsaftale med Amadeus

March 17, 2008 12:06

SAS Gruppen har underskrevet en intensionsaftale med Amadeus, en af de ledende leverandører af globale distributionssystemer og IT løsninger til luftfartsindustrien.

Denne foreløbige aftale betyder, at dele af SAS kommercielle IT platforme vil blive fornyet. Disse inkluderer blandt andet inventory (“lagerbeholdning”), salg, reservation, billetudstedelse, check-in samt vægt- og balancekontrol. Det nye og moderne system, som er standardiseret og lettere at anvende, vil støtte SAS Gruppens medarbejdere i deres vigtige møde med kunden. Desuden sikrer det, at rejsebureauer vil have enkel og effektiv adgang til alle SAS priser, herunder de laveste, igennem Amadeus.

“Denne foreløbige aftaler sikrer SAS Gruppen de bedste muligheder for at tilbyde vores kunder innovative løsninger i fremtiden. Desuden betyder aftalen væsentligt reducerede distributionsomkostninger,” siger Robin Kamark, Senior Vice President, Airline Commercial, SAS Group.

“Dette har været en lang proces, og vi ser nu frem til de næste skridt i dette udvidede samarbejde med Amadeus,” afslutter Robin Kamark.For yderligere information:
Robin Kamark +46 709972424
Lars Bording +45 3232 3030