Stor efterfrågan på SAS Asien rutter

September 2, 2008 14:33

SAS har noterat en stark efterfrågan på det kommande interkontinentala vinterprogrammet, vilket introducerar en ny rutt till Delhi, samt att man återigen erbjuder en direktlinje mellan Stockholm och Bangkok under vintern och förra årets succédestination Dubai.Även under sommaren var trafiken till Asien väldigt populär och SAS Asienlinjer gick bättre en förra året, men en kabinfaktor långt över 80% på de flesta rutter.

– Vi ser fram emot att även erbjuda Delhi i vårt interkontinentala linjenätverk från och med den 27 oktober, säger Lars Sandahl Sørensen, VD för SAS International. Delhi och Indien är en spännande destination både för affärsmän och turister. Tillsammans med de två återkommande säsongsrutterna erbjuder vi ett dynamiskt och konkurrenskraftigt vinterprogram med attraktiva biljettpriser.

Dubai var en ny destination för SAS förra hösten, och blev snabbt en av de populäraste långdistansrutterna. Även inför denna säsong är efterfrågan hög. Både Dubai och Delhi kan nås tre gånger i veckan via Köpenhamn, medan det blir åtta avgångar i veckan till Bangkok – tre från Stockholm och fem från Köpenhamn.

SAS vinterprogram inleds den 27 oktober och varar till slutet av mars. Andra asiatiska SAS destinationer inkluderar Peking (10 avgångar per vecka; tre gånger i veckan från Stockholm och dagligen från Köpenhamn) och Tokyo (sex gånger i veckan från via Köpenhamn). SAS erbjuder också 84 avgångar i veckan mellan Skandinavien och USA.
För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Phone: +46 (0)709 97 33 94; anders.lindstrom@sas.se

Besök gärna också SAS Internationals media sektion (www.flysas.com/media), där man kan ladda ner media kit, högupplösta bilder och de senaste nyheterna.Scandinavian Airlines International

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. On October 27, SAS International will launch flights to Delhi.
The company is also responsible for the SAS Group’s sales and market activities in EMEA, Asia Pacific and North America.