Telenor flyr med SAS

April 14, 2008 13:06

Telenor har tegnet ny avtale med SAS om flytransport frem til mars 2009.Telenor har valgt å fornye sin avtale med SAS og flyselskapets partnere. Telekonsernet er en av de viktigste bedriftkunde til SAS, med ekspansjon både i Norge og i utlandet. Telenor har et stort reisevolum både på norsk innenriks og internasjonalt.

– Telenor og SAS har hatt et godt samarbeide i mange år og vi er veldig fornøyde med at vi har fått fornyet tillit fra en så stor kunde, sier salgssjef Bitten Stahl i SAS Norge.

Avtalen er gyldig fra april 2008 til og med mars 2009.

——————
Kontaktinformasjon for journalister:
Kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide
Mail: thomas.midteide@sas.no
SAS Norge er landets største flyselskap med 440 avganger i døgnet, og er et heleid datterselskap i SAS konsernet. Selskapet driver ruter i Norge, samt mellom Norge og det øvrige Europa. Årlig frakter SAS Norge om lag 10 millioner passasjerer. Resultatet for 2007 var 912 millioner kroner.

SAS Norge har 62 fly, 54 av dem er Boeing 737, 6 er av typen Fokker 50 mens 2 er av typen Avro 70. SAS har omtrent 160 destinasjoner, og SAS Norge opererer 58 av disse direkte i og fra Norge. 17 av destinasjonene er innenriks. Om lag 3500 medarbeidere arbeider i selskapet, som har sitt hovedkontor på Fornebu ved Oslo.

SAS Norge åpner 15 nye fritidsdestinasjoner i Europa i år.