Været stanser flytrafikken

February 1, 2008 20:08

OSL Gardermoen er i øyeblikket stengt på grunn av svært vanskelige værforhold. Dette gir massive forstyrrelser i all flytrafikk, også for SAS Norge.Det har vært svært begrenset kapasitet for trafikken på OSL Gardermoen i hele ettermiddag, og i kveld ble all trafikk stengt på flyplassen. Det vil si at svært mange avganger blir kansellert, og at mange fly har måttet vende tilbake til flyplassene de kom fra som Bergen, Stavanger og Trondheim.

De store trafikkproblemene i kveld vil forplante seg gjennom helgen, og det er lite sannsynlig at alle flypassasjerer kommer seg hjem i kveld så lenge all flytrafikk er stanset.

– Med denne ekstreme værsituasjonen vil vi råde de som ikke absolutt må reise til å utsette turen, sier kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide i SAS Norge. Selv om ingen kan gjøre noe med været vil SAS Norge refundere billettene til dem som velger å utsette reisen sin, sier Midteide.

SAS vil også så godt de kan hjelpe passasjerer med mat, drikke og hotell dersom det blir nødvendig i kveld.

Vi vet i øyeblikket ikke når OSL Gardermoen vil åpne for trafikk igjen, og henviser til OSLs nettsider for informasjon om dette.