Gledelig oppgang i omdømme

August 27, 2009 09:02

SAS er et av selskapene som klatrer raskest på Synovates undersøkelse av Store Norske Bedrifter. Stabilt gode leveranser over lang tid er årsaken, mener SAS.For tredje år på rad bykser flyselksapet SAS oppover på Synovates undersøkelse “Store Norske Bedrifter”. I fjor lå flyselskapet på 57. plass over selskapene norske forbrukere har et godt totalinntrykk av. I år klatrer SAS opp til 41. plass, og er et av selskapene som øker sitt image mest.

– Vi har levert Europas beste kvalitet i to år, og har fortsatt en punktlighet i verdensklasse. I tillegg har vi et produkt uten irriterende gebyrer. Prisen du ser i avisannonsen er også den du ender opp med å betale, sier informasjonssjef Knut Morten Johansen.

For bare tre år siden var SAS på 105. plass i Synovates måling av landets 116 største bedrifter. På bare tre år har flyselskapet klatret til plass nummer 41 på listen.

– Det er en utrolig imponerende innsats av våre medarbeidere å levere ekstremt høy kvalitet til tross for at vi er midt oppe i den verste krisen i luftfartens historie, sier Johansen.

I undersøkelsen er SAS´ datterselskap Widerøe flyselskapet folk har best totalinntrykk av med en 36. plass, mens Norwegian ligger på 75. plass i undersøkelsen.For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Knut Morten Johansen, informasjonssjef, telefon 95 71 92 11
SAS Group er det sjette største flyselskapet i Europa, målt i antall passasjerer. I 2008 transporterte konsernet totalt 31 millioner passasjerer med en flåte på 255 fly til 176 destinasjoner. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737. SAS i Norge transporterte i 2008 drøyt 10 millioner passasjerer.