Över 80,000 har hittills tävlat i SAS Facebooktävling

August 27, 2009 16:30

SAS Facebooktävling blev så populär när den lanserades förra veckan att serven tillfälligt brakade ihop. Problemet fixades dock omedelbart, och på bara åtta dagar har nu över 80,000 tävlat om 200 gratisbiljetter. Då tävlingen avslutas först den 31 augusti finns det fortfarande en chans att ta SAS utmaning om att vara mer spontan. “Let destiny pick your destination. Let Facebook pick your travel partner” är tävlingens slogan.- Tävlingen har blivit en riktig snackis och mycket omtyckt. Att utmana folk att våga resa är ju speciellt, men att dessutom utmana dem att våga sticka iväg med en slumpmässigt utvald Facebookkompis, har gjort väldigt många nyfikna och kanske även lite nervösa, säger Lars-Ove Filipson, SAS marknads och försäljningsdirektör i Sverige.

Alla som deltar i tävlingen får snurra en virtuell jordglob som stannar på en slumpmässigt vald destination. Därefter snurrar bilder på alla ens vänner i Facebook, och slumpen avgör vem som blir utvald.

De som deltar i tävlingen har chans att vinna en resa för sig och den Facebookvalda kompisen till destinationen förutsatt att de motiverar varför de borde vinna en resa tillsammans.

Varje Facebookmedlem kan bara delta i tävlingen en gång, men varje gång en kompis på Facebook spelar finns möjligheten att slumpmässigt bli utvald som respartner.

Inte mindre än 100 Facebookmedlemmar kommer att vinna en resa för två med SAS.

Gå direkt till www.sasglobeoffortune.com för att tävla.

För att boka resor med SAS, vänligen besök www.sas.se.För mer information:
Niclas Härenstam, presschef SAS i Sverige, 08-797 18 25