SAS ärliga priser stöds av Reklamombudsmannen

December 23, 2009 10:30

SAS fick en tidig julklapp från Reklamombudsmannens opinionsnämnd som stöttar SAS reklamkampanj om ärliga priser och att SAS, jämfört med lågservicebolagen, inte lurar kunderna med vilseledande priser.

Ron, reklamombudsmannens opinionsnämnd, fick in en anmälan från en privatperson som ansåg att SAS döljer avgifter i sina priser genom att inte redovisa hur mycket det kostar att ha med bagage, välja sittplats, betala med kreditkort, etc., som lågservicekonkurrenterna gör.

– Vår filosofi är att ha en rak och ärlig prisstrategi där kunden aldrig känner sig lurad. Som ett fullservicebolag inom flygbranschen tycker vi att alla resenärer ska ha rätt att kunna betala med kreditkort, välja säte själv, checka in sig själv och sitt bagage utan att straffas med en avgift. Vi ger kunden möjlighet att snabbt och enkelt se det totala priset och kunna jämföra det med andra flygbolag, säger Lars-Ove Filipson, marknads- och försäljningsdirektör för SAS i Sverige.

– Vi är stolta att stå för ärliga priser i en så konkurrerande marknad och vi vet att detta uppskattas av våra kunder, och de nya kunder som tröttnat på lågservicebolagens vilseledande priser, fortsätter Filipson.

I sin rapport skriver Ron: ”Opinionsnämnden kan för sin del inte finna att angivandet av det totala pris som faktiskt ska betalas för resan i något avseende skulle vara vilseledande. Nämnden kan inte heller finna att den anmälda annonsen i något annat avseende är vilseledande.”

Priser med SAS börjar från 495 kronor enkel väg, inklusive skatter och avgifter, och inkluderar även incheckat bagage och möjligheten att välja sitt favoritsäte. Du har dessutom 24 timmars öppet köp och möjligheten att boka om. För att hitta de lägsta priserna, använd SAS lågpriskalender på www.sas.se.

För att boka, vänligen gå till www.sas.se, ring 0770-727 727 eller kontakta din resebyrå.För mer information, vänligen kontakta:
Anders Lindström, PR chef, SAS
Tel: 08 79 73394; e-mail: anders.lindstrom@sas.se