SAS billetter støtter Redd Barna

December 1, 2009 16:47

Fra og med i dag gir SAS fem kroner per barnebillett direkte til Redd Barna. I sommer lanserte SAS muligheten for EuroBonus-medlemmer å donere poeng til den veldedige organisasjonen, og så langt har nesten syv millioner EuroBonus-poeng blitt donert. SAS regner med å samle inn over fire millioner kroner per år til Redd Barna gjennom disse tiltakene.

– Vi har støttet Redd Barna i elleve år, og er veldig stolte over å kunne forsterke vårt samarbeid. Pengene kommer til å gå til ulike prosjekter i Elfenbenskysten og gi tusentalls barn mulighet til å gå på skole, få ryggsekker med skolesaker og undervisning av lærere, sier Lars Sandahl Sørensen, kommersiell sjef i SAS.

I løpet av disse årene har 20 millioner kroner gått fra SAS til å forbedre situasjonen for barn i Elfenbenskysten. Inntektene går uavkortet til Redd Barnas femårige prosjekt, ”Rewrite the Future”. Siden starten av kampanjen i 2006 har en million barn fått mulighet til å gå på skole, og over ti millioner barn har fått en forbedret undervisning.

– Vi er svært glade for at vårt samarbeid med SAS utvikles ytterligere. Takket være at disse fem kronene per barnebillett går til Redd Barna, så kan vi fortsette vårt langsiktige prosjekt i Elfenbenskysten, sier Marie Johansson, sjef for bedriftssamarbeidet i Redd Barna.For mer informasjon, vennligst kontakt:
Knut Morten Johansen, Informasjonssjef for SAS i Norge
Tlf: 9571 9211; e-mail: knut-morten.johansen@sas.no