SAS Europas punktligaste flygbolag

September 15, 2009 16:06

SAS är Europas punktligaste flygbolag. Det visar den senaste statistiken från Flightstats för sommarperioden juni till och med augusti. Inte mindre än 93 procent av alla SAS flygningar landade i tid.– Vi är förstås stolta över att vara Europas punktligaste flygbolag. Punktlighet är det som resenärerna värderar högst, och därför gör vi det också, säger Peter Viinapuu, chef för SAS i Sverige.

SAS har funnits i Europatoppen det senaste året efter att systematiskt gått igenom varje del inför en flygning. Sammanlagt rör det sig om en mycket stor mängd detaljer som måste klaffa i rätt ordning för att flygplanen ska kunna lyfta och landa enligt tidtabell.

– Det är personalens engagemang, både på flygplatserna och ombord, som gör det möjligt för SAS att inta Europatoppen i punktlighet. Och det är en tätposition vi har ambitionen att behålla, säger Peter Viinapuu.

I Flightstats ingår alla Europas flygbolag, såväl fullservicebolag som lågkostnadsbolag.För mer information:
Niclas Härenstam, presschef SAS i Sverige, 0709 – 97 18 25