SAS i nytt samarbetsavtal med Mjällby AIF

April 24, 2009 14:30

En ny form av samarbete har inletts mellan SAS och Mjällby AIF.
Bland annat ska spelarna i Mjällby AIF hjälpa SAS att teckna lokala företagsavtal i Blekinge.Upplägget är enkelt. För varje tecknat avtal, så kallat SAS Credits, får Mjällby AIF 100 kronor. När företaget börjar använda reseavtalet trillar ytterligare 900 kronor in till fotbollsklubben, alltså totalt 1 000 kronor.

– Många klubbar säljer kakor eller Bingolotter. Mjällby AIF är mer moderna och säljer SAS Credits. Och det är lättsålt eftersom ett avtal är gratis för företagen, säger Bengt Callinggård, SAS säljare i Blekinge.

– Jag tror att detta är framtiden för oss. Vi har lagt ribban högt och kommer att teckna många nya SAS-avtal bland företagarna i Blekinge, något som även våra spelare kommer att vara engagerade i, säger Lars-Inge Nilsson, marknadschef Mjällby AIF.

Företagen som tecknar SAS Credits är också vinnare. För varje flygresa som företaget gör med SAS får företaget poäng som sedan kan bytas mot nya flygresor. Är resenären dessutom med i SAS EuroBonus får även resenären poäng.

– En nyligen gjord undersökning visar att sju av tio affärsresenärer i Blekinge föredrar att resa med SAS. Vi hoppas nu genom vårt samarbete med Mjällby AIF att vi får möjlighet att ge fler företagare ”credits” tillbaka, säger Bengt Callinggård.

SAS flyger upp till fem avgångar på vardagar mellan Ronneby och Arlanda och en avgång på söndagar.

För mer information:
Bengt Callinggård, SAS säljare i Blekinge, 0457-65 90 19