SAS kopler reisende på Facebook

August 20, 2009 08:45

I dag starter SAS’ store salgskampanje med 650.000 billige billetter til hele verden. Nå vil SAS la Facebook finne reisepartneren din.I forbindelse med høstens største salg av flybilletter vil flyselskapet satse tungt på en konkurranse på Facebook.

Med temaet ”Let destiny pick your destination. Let Facebook pick your travel partner.” oppfordres skandinaver til å være impulsive. Alle som deltar i konkurransen får snurre en globus som stopper på en tilfeldig destinasjon. Deretter snurrer det bilder på alle ens venner i Facebook, og på slump blir en av vennene valgt som reisepartner.

– Personen som deltar i denne konkurransen får sjansen til å vinne en reise for seg og den Facebook-utvalgte vennen til den aktuelle destinasjonen, forutsatt at de også kan beskrive en motivasjon for hvorfor akkurat de to kan tenke seg å reise sammen, sier salgs- og markedsdirektør Stein Bemer.

Alle Facebookmedlemmene kan bare delta i konkurransen kun en gang, men hver gang en ny venn spiller, så finnes sjansen for at man selv blir valgt ut på slump til å være dennes reisepartner.

Totalt kommer 100 Facebookmedlemmer til å vinne en reise for to.—————————–
For mer informasjon:
Informasjonssjef Knut Morten Johansen, Tlf. 95 71 92 11
Salgs- og markedsdirektør Stein Bemer, Tlf. 95 71 40 30SAS Group er det sjette største flyselskapet i Europa, målt i antall passasjerer. I 2008 transporterte konsernet totalt 31 millioner passasjerer med en flåte på 255 fly til 176 destinasjoner. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737. SAS i Norge transporterte i 2008 drøyt 10 millioner passasjerer.