SAS kör tävling på Facebook

August 20, 2009 09:00

I samband med den stora höstrean som SAS drar igång idag, satsar flygbolaget för första gången rejält på Facebook. Ett hundra slumpvis utvalda människor på facebook kommer att få följa med en vän på en resa till en slumpmässigt vald destination.
Tävlingen kommer att finns tillgänglig på Facebook under de tolv dagar som höstrean pågår.Under parollen ”Let destiny pick your destination. Let Facebook pick your travel partner” utmanas alla skandinaver att bli mer spontana. Alla som deltar i tävlingen får snurra en virtuell jordglob som stannar på en slumpmässigt vald destination. Därefter snurrar bilder på alla ens vänner i Facebook, och slumpen avgör vem som blir utvald.

Personer som deltar i tävlingen, som startar idag och pågår augusti ut, har chans att vinna en resa för sig och den Facebookvalda kompisen till destinationen förutsatt att de motiverar varför de borde vinna en resa tillsammans.

– Det blir säkerligen flera oväntade kompispar som reser till udda destinationer. Som upplagt för såväl succér som praktfiaskon. Men många menar ju att vi svenskar behöver bli lite mer spontana, och vi på SAS bidrar gärna till det, säger Niclas Härenstam, presschef SAS i Sverige.

Varje Facebookmedlem kan bara delta i tävlingen en gång, men varje gång en kompis på Facebook spelar finns möjligheten att slumpmässigt bli utvald som respartner.

Inte mindre än 100 Facebookmedlemmar kommer att vinna en resa för två med SAS.

Gå direkt till www.sasglobeoffortune.com för att tävla.
Mer information om SAS höstrea finns på www.sas.se.

För mer information:
Informationsavdelningen SAS i Sverige, 08-797 33 30.