SAS og FINN fant hverandre

July 6, 2009 14:26

Nå kan norske flypassasjerer også finne Norges største flyselskap på FINN.no. SAS inngår samarbeid med en av de største reiseportalene på nettet, og gir norske passasjerer tilgang til enda flere billige flybilletter.- FINN.no har blitt en av de viktigste reiseportalene for norske forbrukere, og da er det klart at det er viktig for oss å tilby våre billetter til hele verden også gjennom denne kanalen, sier kommunikasjonsdirektør for SAS i Norge Thomas Midteide.

SAS er det største flyselskapet i Nord-Europa, og hadde nær 30 millioner passasjerer i fjor. Selskapet flyr til rundt 150 destinasjoner, som norske forbrukere nå også kan nå gjennom reiseportalen til FINN.

– Hos oss i SAS er prisen du får oppgitt også det du skal betale. Vi har ingen tillegg for bagasje, valg av sete eller bruk av kredittkort for eksempel. Slik er det enkelt for passasjerene å vite hva reisen faktisk kommer til å koste, sier Midteide.

Forretningsreisende bruker ofte reisebyråer for å bestille mer kompliserte utenlandsreiser, mens fritidstrafikk først og fremst bestilles over internett. Samarbeidet med FINN.no vil gi SAS en enda bredere distribusjon over nettet enn tidligere.—————————
For mer informasjon:
Kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide
Mobil: 95 71 71 04
thomas.midteide@sas.noSAS Group er det sjette største flyselskapet i Europa, målt i antall passasjerer. i 2008 transporterte konsernet totalt 31 millioner passasjerer med en flåte på 255 fly til 176 destinasjoner. I Norge har SAS 54 fly, hovedsaklig av typen Boeing 737. SAS i Norge transporterte i 2008 drøyt 10 millioner passasjerer.