SAS ökar avgångarna till Ängelholm och Ronneby

October 23, 2009 13:20

SAS sätter in två nya avgångar i veckan i vardera riktningen mellan Stockholm och Ronneby samt Stockholm och Ängelholm-Helsingborg. Den utökade tidtabellen börjar gälla den 1 november.Till Ronneby blir det en ny avgång på måndagar från Stockholm klockan 15.30 med retur klockan 16.50. Den andra nya avgången går från Stockholm på torsdagar klockan 12.20 med retur klockan 13.40.

Till Ängelholm-Helsingborg blir en ny avgång på måndagar från Stockholm klockan 15.05 med retur klockan 16.35. På torsdagar går den nya avgången från Stockholm klockan 11.30 med retur klockan 13.00.

Därmed trafikerar SAS de båda destinationerna med fyra avgångar varje vardag utom torsdagar då det finns fem avgångar i vardera riktningen.

– Vi ser att efterfrågan på flygresor börjar öka igen. Vi tror att många vill välja SAS för sin resa eftersom vi är Europas punktligaste flygbolag och har det största utbudet av lågprisbiljetter, säger Niclas Härenstam, tf informationschef SAS i Sverige.För mer information:
SAS i Sverige presskontakt: 08-797 33 30